reklama

Vzpomínky na cesty: Domek v národním parku Serengeti

Serengeti byl od sedmi let můj sen. Se současnou ženou jsme se seznamovali tak, že jsme po necelém měsíci chození vyrazili s letenkami v kapse do východní Afriky. Spali jsme pod stanem, občas v levných hotýlcích. V národním parku Serengeti v Tanzánii jsem byli pět dní, ubytovali nás v biologickém institutu Michaela Grzimka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Institut leží podle mapy u vesnice Seronera, přímo uprostřed Serengeti. Pro přesnou představu, Seronera je tohle ...

Obrázok blogu

... jen tohle (!!!). Půlkruhová náves, jednou stranou otevřená dosavany, na které staví autobus. Když jsme přijízděli, nastoupili do autobusuna hranicích parku nějací Holanďané, kteří ze Serengeti doslova utíkali,protože je dovezl džíp a následně se na ně vykašlal: "Seronera, to neníjedna vesnička! To je asi sedm vesniček roztroušených pět - sedmkilometrů od sebe! Nedá se mezi nimi chodit pěšky - jen autem! Je tamjen jeden kemp! Tam, kde je kemp, jinak nic není! Jen suchý záchod!Žádný obchod! Nic! Jen drátěný plot a za ním v noci řvou lvi!"
Když nás autobus v Seroneře vyhodil, snažili jsme se marně ubytovat v barákus nápisem "Hotel" (dokud nám nedošlo, že "hotel" znamená ve svahilštiněrestauraci). Na druhou stranu jsme v obchůdku dostali hrací karty (které jsme marně sháněli už týden).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Našli se nějací lidé s autem, kteří nás odvezli do značně drahéhoSeronera Wildlife Lodge (vybavuje se mi 173 dolarů za noc). Tam jsmesehnali řidiče, který nás druhý den povozil po parku a zavezl nás doinstitutu Michaela Grzimka, ve kterém nám díky bohu za 25 dolarů na nocposkytli celý domek (navíc se platí 20 $ za osobu a den v parku).
Takto vypadal "náš" domek zvenčí. Savana, v ní domky 200-300 metrů od sebe.

Obrázok blogu



Biologové byli na vánoce doma, takže v domcích nikdo nebydlel. Byli jsme tam sami.
Nezapomenu na noc, kdy došla vdomku voda. Venku byl rezervní barel. Deset hodin večer, černočerná tma, půl hodiny před tímzačali řvát lvi. Musel jsem vyjít ven a asi dvě minuty čekat, nežvoda nateče. Žaneta byla na verandě za mříží a svítila baterkou dohouštin, jestli se někde neobjeví lví oči. V té chvíli mi nebylo všechnojedno.

Hned první noc před nejbližším domkem zabili v noci lvi buvola ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



... za půl dne hodování supů a čápů marabu z něj zbylo tohle.

Nad Serengeti se tyčí ze savany hromady skal. Hned u našeho domku byla jedna. Viděli jsme z ní toto ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



... a u nejbližší skály sledovali damany. Damani, ač dosahují pouze velikostivětšího králíka, jsou blízcí příbuzní slonů (mají na končetinách drobnákopýtka). Lezou po skalách a akáciích (dělí se na stromové a skalní),ukusují drobné listy akácií, na skálu se ukrývají přednebezpečím. Takže jsme skále říkali "Damaní skála" ...

Obrázok blogu



... a jednou se na ni pokusili vylézt. Puklinou to kus šlo, ale dál ne. Fotografie nezachycuje smrad z damaních bobků :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Kolem domku měli svojí stezku paviáni. Jeden večer jsem si sedls hrstí buráků z naší strany mříže a čekal, kdo přide. Statný samec seposadil z druhé strany. Asi deset minut jsme se odhadovali. Buráky sivzal, když jsem nasypal na zem, ale z dlaně nechtěl. Sedl si bokem atvářil se, že ho nezajímám. Začal jsem se tvářit stejně a on sipohrdavě odfrkl. Bylo to velmi lidské gesto. Nakonec si dal říct ...

Obrázok blogu



... druhý den už ta potvora seděla venku naproti mě na trávě a zobalaburáky po jednom z dlaně. Na této fotce si bere kus chleba.

Obrázok blogu



Jednou Žaneta slyšela na verandě šramot. Vyšla na ni a našla tohotomalého paviána. Zařvala "kšá", on na ni otevíral hubu, ale nakonec vzaldo zaječích. Roznesl nám igelitku s odpadky po celé verandě. Říkalijsme mu "průzkumník". Jediný si na verandu troufl (a prolezl).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Toto byl poslední východ slunce nad Serengeti. Foceno na "naší" skále.

Obrázok blogu



December 1996. Pro mě nejkrásnější část celé Afriky. Hrozně bych se tam chtěl vrátit ...

Související článek "Tohle je žena pro život!"

Foceno jednoduchým bakelitovým automatem, fotografie scanovány.


Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu