reklama

Víte, že existuje akvarijní slimák, který se živí jinými slimáky?

Existuje, je to jeden z barevně nejkrásnějších akvarijních slimáků a jmenuje se Anentome helena (zjednodušeně se jim říká heleny). Jsou velcí 2-3 cm a konzumují slimáky větší než jsou sami. Zatím není přesně známo, jakého věku se dožívají, protože se v Evropě nechovají déle než tři roky. Já jich umístnil do jednoho svého akvária pět a dnes jsem je poprvé zastihl po lovu (většinou prý loví v noci).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu


Dvě heleny zaskočily pískořitku věžovitou. První fotografie vzniklaokolo poledne. Voda je skalená, protože jsem s akváriem hýbal, abychmohl fotit.

Obrázok blogu



Detail. Helena je otočená břichem nahoru a je vidět krátké, miniaturní, šikmo dolů trčící tykadlo.

Obrázok blogu



Toto jsem fotil o půlnoci. Stále tam jsou, ale z pískořitky už zbývá skoro jen ulita. Voda se vyčistila.

O helenách se uvádí, že snesou teploty od 18 do 30 stupňů. Nelovístále, ale "ve vlnách" - jednu dobu si ostatních slimáků nevšímají, pakjich sežerou i víc nebo větší kusy. Kanibalismus nebyl pozorován,zřejmě si najdou i jinou potravu než slimáky (na krevetky a rybky jsou ale pomalé). Množí se vajíčky, ale netak rychle jako normální slimáci (z čehož vyplývá vyšší cena - kupovaljsem je 100 Sk za kus). Na rozmnožení je třeba víc jedinců.
V akváriu, do kterého jsem je před pár měsíci umístnil a které bylojiných slimáků plné, jsou dnes kromě helen jen ojedinělé kusy (a mnohoprázdných ulit na dně). Proto do něj přidávám něj slimáky z jiných akvárií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Shelenami mám v akváriu drobné živorodky. Rostlina, na které jsou helenyvyfocené, je Vallisneria gigantea.

Na portálu Akva.sk se o helenách bavili lidé zde a zde . Dají se sehnatod jednoho akvaristy, který žije v Rakousku, kousek za hranicemi.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu