reklama

a Moment to Remember (povídání o filmu)

Na první pohled obyčejná love story. Holka potká kluka, zamiluje se, získá ho, žije s ním. Detaily: Když ho poprvé potkala, vytrhla mu a vypila coca-colu. On je tesař a zaměstnanec jejího otce. Drsňák schopný zastavit zloděje na motorce otevřenými dveřmi svého auta. Ona je na první pohled jemná, láskou dezorientovaná, přesně však ví, co chce. Přibližně v polovině filmu ale nastává dějový zvrat a nic nebude jako dřív. Už to není love story, ale příběh lásky samotné. Lásky, která bolela tak, že to snad ani víc nešlo. Ale díky které čeká, v temnotě a úplně na konci cesty, ještě poslední krátký okamžik štěstí. Okamžik, který si stojí za to zapamatovat.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Nevybavuji si za poslední roky romanci, která by na mě zapůsobila víc. V okamžiku nastoupení dějového zvratu se mi začaly do očí tlačit slzy a zůstaly až do konce. Je to jeden z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl a absolutně souhlasím s jedním názorem na webu Česko-Slovenské filmové databáze, že si zaslouží alespoň 120%. Film vpodstatě nemá chybu. Ani z hlediska režie, ani kamery, ani hereckých výkonů. Děj mě uchopil na začátku a vyplivl na konci. Dvojice, kterou sledujeme, dává do svého boje o lásku a štěstí úplně všechno. Jejich osobnosti jsou uvěřitelné, lidské, člověk si říká, že by na jejich místě jednal stejně. Jak zaznělo v diskusi k filmu: "Toto se může stát komukoli z nás."

"Jsme v nebi?"
"Ano."

K ději se z důvodu neprozrazení pointy nedá říci už o mnoho víc, snad pouze to, že napodruhé a napotřetí začnete některé momenty první půle filmu vnímat jinak než při první projekci (škála výrazů, která se objeví hlavní hrdince ve tváři v okamžiku příchodu dějového zvratu je naprosto úžasná - přestože jde o velmi smutný okamžik).
Pokud budete chtít na tento film nalákat své kamarády a přátele, doporučuji postup, který se minulý týden osvědčil mě. Poslal jsem přátelům mail obsahující dva první odstavce této recenze. Neuvedl jsem název, neupozornil jsem, že se jedná o korejský film. Napsal jsem, že film stoprocentně nikdo z nich neviděl, že jsem o něm dosud nic nenapsal, ať mi prostě věří a přijdou. Čekal jsem pět, šest lidí. Přišlo jich jedenáct. Dovedete si představit, že se všichni nevešli na gauč.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejlepší trailer, který jsem našel. Dokonce s hudbou z filmu.

Bonus: Z mnoha desítek komentářů na Česko-Slovenské filmové databázi jsem vybral 40 úryvků, které se mi nejvíc líbily, ty pak ještě vykrátil na 20. Zde jsou:

Až som sama zo seba prekvapená, prečo dávam plný počet, no po dôkladnej introspekcii a analýze mojich dojmov, dojatí, emócií a sĺz počas filmu nemôžem urobiť inak...po prekonaní prvotných predsudkov zo šikmookých hercov a kórejských filmov mi došlo, že ten film je vážne dobrý po všetkých stránkach. Nunka

Je jedinečný a žádný remake nemůže dosáhnout stejných kvalit. Nikdo nedokáže z tak prostého – a ano, neoriginálního – příběhu vyždímat víc. Matty

Môžete to nazývať citovým vydieraním a možno budete mať aj pravdu. Ale viete čo? Je mi to vážne úplne fuk, pretože ani sebacynickejšie pošklebovanie aj toho najchladnejšieho "psieho čumáka" mi nikdy nezoberie tú záplavu neopísateľné príjemných, smutných a dojemných emócií zo sledovania tohto filmu. A ešte dačo. Ešte pri žiadnom filme som tak túžobne neočakával z úst hlavného hrdinu tú najznámejšiu vetu: "사랑 해요". Adrian

Po skončení filmu jsem asi hodinu jen seděla na posteli a koukala kolem sebe a brečela jak malá .. AngelAngie

(Director's cut) Bolo pre mna takmer nemozne tento film dopozerat. A nebolo to koli dlzke, ani koli tomu ze by film bol nudny, ci nebodaj zly. Bolo to koli tomu, ze poslednych dvadsat minut filmu som pozeral zo zovretym hrdlom a slzami v ociach. Kitano

Koukat na tenhle film je jako pít na nějaké akci 10°pivo. Pijete pijete říkáte si, ty brďo nic, a ono to pomalu najíždí a nakonec to i stojí za to :o) Flynn

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čistota bez saponátových přípravků. Duševní striptýz, který rozpláče i sfingu. Infalín

Víc takových filmů a přestal bych být ironickým cynikem. EdaS

Zacnem tim, ze nemam rad romanticke filmy. Ale kdyby byly alespon z poloviny tak dobre jako tento. Tak se budu divat i s chuti. Toto pustit do kin u nas bo snad dokonce do televize, tak doufam, ze by televizni spolecnosti krachly. Bo ty blafy, na co se divaj ty nase zenske, by si nikdo nedovolil ani pustit. Krasa a jeste jednou krasa. Bud-Sfis

Emocemi nabité citové peklo, i já brečel jako malé dítě, kterému vezmou hračku. Pumiiix

Právě jsem byl katapultován rychlostí světla do filmového nebe. Brandon

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nemám slov...možná zejtra až se z toho vzpamatuju. uf.kde mam sakra ty kapesníky? Fallout

Je to kouzelný a zároveň krutý film, při jehož sledování nejde zadržet slzy. Chtěla bych zažít víc takových Momentů během svého filmového života, ale to by pak nebyl tento tak vyjímečný. Heraldika

Po pravdě mi nespočet slz ukápne u (skoro) každého j.korejského snímku, ale v Nae meori sogui jiugae bych jimi naplnil všechna vysušená jezera v zemi. Trhalo mi srdce hledět Ye-jin Son jen do jejích překrásných očí, takže jsem párkrát dokonce musel pohled na ni upřít, abych se citově nezhroutil. MegatroN

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chodím po byte, kadečoho sa dotýkam, len aby som nemusel toto písať. Keď som nedávno zhliadol Lover's Concerto, myslel som, že ten koncert dosiahol pomyselného vrcholu, ale prišiel Moment to Remember a čo spravil... Titul naj... neprevzal, ale ani neklesol, pretože čo je dokonalé sa prekonať nedá, ale aby dva filmy zaberali rovnaké miesto na slnku? MeGaBiTe

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak tenhle film mě naprosto, ale naprosto dostal. Nejde "jen" o osobitou krásu jihokorejských filmů, o promyšlený scénář, citlivou kameru, o to že film neměl jediné hluché místo, o to že toho za dvě hodiny dokázal říct více, než většina lidí za celý život, o citový vývoj (od prvního, náhodného, trochu zvláštního a trochu živelného setkání přes úplné pobláznění až do hořkého konce), o vyjádření důležitosti zázemí, rodiny, lásky, vzpomínek, odpuštění a touhy něco umět a něco dokázat, ale o film s dějem, postavami a jejich charaktery, které se vyvíjí stejně jako tísnivý pocit v nás - s jediným rozdílem - film skončí, ale tísnivý pocit v nás zůstane a my se následně pokoušíme hledat jistotu a štěstí úplně stejně jako postavy ve filmu. AnnaClark

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nu.. čím začít? Asi tím, že korejská tvorba je mi vzdálená stejně jako Korea na mapě. Že nemám absolutně žádné ponětí o tamější kultuře, tvorbě, osobnostech, o ničem. A pak, zničeho nic, dostala moje spolužajda a karamajda v jednom tip na tento skvost. Klenot, který pohladí, zamrazí, potěší, ohryže na kost, donutí k slzám, zamyšlení, přinese neskutečný zmatek v hlavě, touhu vidět film znovu a nechat se unášet nádhernou, srdceryvnou a lidsky děsně přímou a upřímnou lovestory. Fruitbueno

Kto si niekedy už myslel ze MOZNO by pri nejakom filme plakal...kto tvrdil ze ZIADNY film ho nedonúti vyroniť aspoň slzu...mal....či skôr MUSI si pozrieť túto dojímavú vecičku korejskej produkcie.špeciálne odporúčam DC....144 nezabudnuteľných minút.A teraz si musím ísť vysmrkať nos a pretrieť moje červené oči :) doginko

Tento příběh byl a je pro mne svědectvím jak milovat druhého člověka jak v dobrém tak i ve zlém... yakoob

Nepopsatelný zážitek, jen škoda že nemůžu zapomenout a zažít to ješte jednou... Decrier

Všechny komentáře (pokud nechcete znát děj, přečtěte jen prvních 20).

Dodatky:
1) Po shlédnutí tohoto a dalších několika filmů jsem upřímně přesvědčen, že v Jižní Koreji se dnes točí jedny z nejlepších filmů na světě.
2) Jak a Moment to Rememer získat? Nahlédněte do bazaru, zda někdo aktuálně neprodává DVD (občas se poštěstí, že prodávají i lidé ze Slovenska).
3) Už několik dní si pobrukuji árii z pucciniho Turandot.

P.S. Je mi absolutně jasné, že blog o filmu (a navíc tak zeměpisně vzdáleném, jako je korejský) bude mít naprosto minimální karmu, je mi to však úplně putna, protože informovat vás o tomto super filmu a možná některé z vás přesvědčit, aby se na něj podívali, mi za to stojí :).

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu