reklama

Jak si já představuju zahradu (fotografie s popisem)

Toto je zahrada, ve které jsem vyrůstal. Stará, rustikální, zdivočelá. Máma občas říká, že se stydí, že vypadá tak zanedbaně, ale já myslím, že i ona ji má ráda takovou, jaká je. Každopádně jsem si jist, že pro děti je to úplně skvělá zahrada.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)
Obrázok blogu



Větší část zahrady zakrývají stromy. Mámě se občas povede něco zrýpat.

Obrázok blogu



Taková louže po dešti je svělý objekt na hraní.

Obrázok blogu



Obrázok blogu



To vlevo je jahodiště. Domek vzadu patří k zahradě sousedů.

Obrázok blogu



Pařez v levém dolním rohu patřil starému ořechu. Na tom jsem si hrál já. Pro mé děti už stačil vyrůst nový ořech.

Obrázok blogu



Divizna na přední zahrádce.

Obrázok blogu



Tyto bodláky se k nám kdysi nastěhovaly a už zůstaly.

Obrázok blogu



Okrasný stromek zasadili, když jsem byl malý. Mohl mít 30 centimetrů na výšku.
Také si všiměte, že nikde nejsou betonové cestičky. Kdysi jsme měli na cestičkách pravé dlažební kostky (dědeček je odněkud přitáhnul). Pak jsme kopali kolem domu a složili je na hromadu s tím, že se později vrátí na místo. Nestalo se, nevadí mi. Travnaté cestičky se mi líbí víc (radost z toho musí mít i všichni zastánci přírodního vsakování vody do země a zadržování vody v krajině).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Rybízu máme dost.

Obrázok blogu



Dalším ořechem trvale zastíněná část zahrady. Bují tu kapradiny i vavřín.

Obrázok blogu



Přední zahrádka. Prťata mají co škubat.

Obrázok blogu



Malé bílé růže máme na zahradě, co ji pamatuju. Nikde jinde jsem je nikdy neviděl.

Obrázok blogu



To kamenné, na čem stojí, bylo původně korýtko pro prasata. Ten strom je hruška.

Obrázok blogu



Velkou část zahrady zakrývá třešeň. Plody častěji zčervivějí, než jsou snědeny, ale nevadí mi.

Obrázok blogu



Šeřík máma nedávno brutálně seřezala. Pamatuju, jak jsme s ním často na Silvestra o půlnoci třásli a volali: "Třesu, třesu bez, ozvi se mi pes, kde můj milý(á) dnes." Ze strany, kde začne (prý) štěkat první pes, bude pocházet budoucí partner. Štěkali všichni :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Nepořádek (plus kompost). Podle mě super biotop pro různé živočichy. Lasičky, ježky, žížaly atd. Vím, že je to bordel, ale myslím, že pro přírodu "důležitý" bordel.

Obrázok blogu



Ty borovice máma zasadila, když mi bylo asi patnáct. Dnes přerůstají barák. Líbí se mi, že nejsou zespodu ořezané. Přestože kolem nich musíme doslova podlézat, vypadá to přírodně. Občas na nich zahnízdí drozdi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Divizna vzadu je vyšší, než já.

Obrázok blogu



Čínský jasmín. Opět seřezaný. Prý tak roste líp.
Když jsem byl malý, rostly nám před vchodem dva krásné sakurové keře. Je mi líto, že už nejsou. Někdy bych je zase rád zasadil.

Obrázok blogu



Obrázok blogu



Mravenci se starají o mšice.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Obrázok blogu



Pohled z terasy na zadní část zahrady.

Obrázok blogu



Obrázok blogu



Pohled z ložnice. Naše zahrada v porovnání se zahradou sousedů. Já vím, že sousedi musí být na svůj trávník hrdi, mě se však přesto naše divoká vegetace líbí víc :).

P.S. Zahrada je stará minimálně šedesát let.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu