reklama

"Snobárna" by mi nevadila - taneční úroveň v "suterénu" ano

Nevadilo by mi, že se na plese v opeře "znovuzviditelní" množství mediálních tváří. Nevadilo by mi, že si na tom nejmenovaný operátor dělá reklamu (konec konců je to jen zlomek toho, co každoročně dá do médií). Nevadilo by mi, že je kolem toho taková mediální šou. Vše by bylo ok, kdyby se na plese doopravdy tančilo (tato kritika není zaměřena pouze na ples v opeře, ale na plesy u nás všeobecně)! Já vím, že to, co se tam děje, označí běžný smrtelník jako tanec. Ale není. Málokdo z mediálních tváří umí doopravdy tančit. Jak poznáte, že lidé doopravdy tančí? Například při valčíku. Pokud se jedná o tanec, budou páry kroužit po parketě v kruhu. Jako muž (který má vést) stojím čelem do směru tance, abych se po jednom kroku (razdvatři) ocitl zády do směru tance a po dalším (razdvatři) zase čelem do směru tance. To vše za neustálého posunu páru do tanečního směru. Když uděláte fotografii sálu, ve kterém se tančí takto, uvidíte na ní víceméně rozmazené páry, tvořící pestrobarevný pás po okrajích sálu. To se bohoužel na plese v opeře nestalo. Médiím se podařily ostré záběry rovnoměrně zaplněné plochy, plné párů svorně "šlapajících zelí". Většina "mediálně známých ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (107)

... živočichů" prostě není schopna při valčíku otočit svoji partnerku o stoosmdesát stupňů. Místo toho se točí o "čtvrtky" a šlape svůj privatizovaný kroužek třeba uprostřed parketu (to pomalu zvládne i naše dvanáctiletá Zuzka). I kdyby se v sále našel někdo, kdo by chtěl valčík tancovat, jak se tančit má, neprodere se masou šlapajících párů (tedy, já bych se asi prodral, ale jsem jeden z mála). Nemohu si pomoci, jsem přesvědčen, že takový ples v opeře by neměl být jen společenský, imagový a možná i intelektuální vrchol sezóny, nýbrž i taneční. A štve mě, že tomu tak není.

Asi zde kritizuji něco, co by většině nevadilo. Na svoji omluvu mohu říci, že si ze svých sedmnácti a osmnácti let pamatuji na plesy, které jsem "vymetal". Po skončení základních tanečních, jedněch dobových kurzů a dvou let "speciálek" jsem asi rok tancoval v tanečním kroužku Lucerna. Předváděli jsme předtančení. A byly to doopravdy PLESY! Diskotéka až někdy po půlnoci, do té doby se střídaly rytmy jako valčík, cha-cha, foxtrot, rumba nebo jive a lidé doopravdy tančili. Asi nejkrásnější byl Zahradnický ples na Výstavišti. Ohromná květinová výzdoba, velký parket, zatančil jsem si výborně (přestože nezapomenu, jak jsem na tomto plese "švihnul" při valčíku s gardedámou). Od té doby marně hledám, co by tento zážitek překonalo (a to jsem se už na Slovensku "biznis" plesů zúčastnil). Intenzivně přemýšlím vyrazit na ples do Vídně. Velmi bych rád, kdyby alespoň ty nejprestižnější plesy na Slovensku dosáhly standardní taneční úroveň plesů mého "mládí". Prozatím musím konstatovat, že je taneční úroveň v suterénu a nikomu to zřejmě nevadí.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu