reklama

Hádanka: O jaké zvíře se jedná?

Obojživelníci. Je jich známo něco přes 150 druhů. Vypadají jako přerostlá žížala. Některé druhy dorůstají délku přes jeden metr, většinou jsou ale mnohem menší. Jejich oči jsou viditelné minimálně, spoléhají se evidentně na čich a "chuť" (před očima nebo na špičce tlamy mají jedinečné smyslové orgány, které pravděpodobně vnímají obojí "najednou"). Žijí ve vlhkém podzemí (používají existující chodbičky nebo si razí vlastní) nebo ve vodě. Tropické oblasti. Žerou žížaly, bezobratlé, ale i malé hady (větší druhy). Oplození vnitřní. Jsou vejcorodí nebo živorodí (některé druhy rodí larvy, jiné zmenšené repliky dospělců). U vejcorodých druhů zůstává samice se snůškou až do vylíhnutí mláďat. Jejich barvy jsou většinou nevýrazné, některé druhy jsou však velmi pestré (dvoubarevné, oranžové, modře proužkované).Kdo víte jméno, pište do diskuse, pošlete soukromou zprávu nebo email :).P.S. Proč se ptám? Protože Zoznam právě zveřejnil geniální text o tom, jak v Brazílii objevili živočicha, který vypadá jako "mužský pohlavní úd". Doopravdy geniální :).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu