reklama

Zelovoc v Centralu

Napoprvé se mi Central nelíbil. Pravidelně jsem ho začal navštěvovat až kvůli zelovoci - nejlepšímu, jaký jsem kdy na Slovensku viděl. Stručně: Ovoce (a zeleninu), které jsem v minulosti sháněl po růzých prodejnách a měli je jen občas, tu mají všechno na jednom místě a téměř stále.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)
Obrázok blogu



Srdcová záležitost: Passion fruit (blogoval jsem o něm zde ). Mají ho stále. Pomačkané kupujte, když chcete jíst hned, nepomačkané, když chcete konzumaci o pár dní odložit. Rozkrojte, vyjezte lžičkou. Nakyslé, příjemné.

Obrázok blogu



Marakuja, podobné jako passion fruit (stejná skupina rostlin), větší, kyselejší (velmi). Konzumuju například tak, že si vyklopím pribináčka do misky a "zaleju ho" polovinou obsahu jedné marakuji (stačila by i čtvrtina). Nebo míchám s bílým jogurtem a medem. Doporučuju nechat plod pár dní doma odstát - příjemně voní (mísa s ovocem stojí za gaučem, na kterém sledujeme filmy).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Granadillo jsem poznal až díky tomuto obchodu. Zajímavý mučenkovitý plod (podobně jako marakuja a passion fruit). Nechtěl bych ho kupovat stále, ale jednou za čas je fajn. Uvnitř sladké, aromatické, v porovnání s předchozími plody, je vnitřní substance vyloženě "slizovitá", ale chutná výborně. Pozor na manipulaci - při dopadu na tvrdý povrch může prasknout (u marakuji nebo passion jsem nezažil).

Obrázok blogu



Konečně obchod, který pravidelně nabízí zlaté kiwi! Poznáte ho podle špičatého konce. Podle mě aromatičtější a chuťově lepší, než normální kiwi. Připomíná angrešt.

Obrázok blogu



Dvoje různé papaye. Osobně bych sáhnul po těch vpravo. Nad tím dvě různá manga (také bych sáhnul po těch vpravo - dají se konzumovat okamžitě a chuťově jsou mnohem lepší, než odrůda, která se u nás standardně nabízí). Podobná situace je i u ananasu - kromě klasického nabízí zelovoc též takový mrňavý, který na první pohled vypadá dražší. Rozdíl je ale v tom, že malé ananasy je možné konzumovat okamžitě, mají aromu a jsou výborné, kdežto ze standardních ananasů polovina nedozraje, ale skvasí a z těch co dozrají, je jen část, která chutná doopravdy dobře (poznamenávám, že v tomto zelovoci jsem normální ananasy kupovat neskoušel).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Zase. Dvoje avokáda. Vybírám podel toho, které je měkčí, většinou zvítězí ta tmavá. Blog avokádu jsem věnoval tady.

Obrázok blogu



Čtvery různé banány. Sáhnul bych po těch nejmenších, kdyby byly zralé. Na rozdíl od běžných mají takovou moučnou chuť.

Obrázok blogu



Dvoje různé bio pomeranče (volné jsou uvnitř červené). Kdysi jsem psal blog o nahořklých pomerančích. Je to zajímavé, ale u biopomerančů se to téměř nestává. Nevím proč. Bio pomeranče kupuju už minimálně dva roky, v různých prodejnách a jsou v převážné většině v pořádku. A chuťově výraznější (ano, jsou často menší, méně lesklé, mají okoralejší, méně reprezentativní slupku, ale to snad není podstatné, ne?).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Pult se zeleninou, ze které jsem zdaleka vše nedokázal dosud vyskoušet :).

Obrázok blogu



Jeden salát pak choi (ostatní jsou zřejmě v naší chladničce). Čínská zelenina, kterou jsem se naučil kupovat v asijském hypermarketu na Bajkalskej. Zařadil bych ho mezi salát a zelí. Dá se použít aj, aj. V pokrmu nevyvolává až tolik zažívací "komplikace" jako zelí. Syrový má jemně nahořklou chuť. Nakrájejte na hrubé kusy, posypte najemno nakrájeným česnekem, pokapejte sojovou omáčkou, zajídejte chlebem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Detailní pohled. Nikde na Slovensku jsem neviděl takovou nabídku hub. Zatím jsme otestovali ty s největšími klobouky - nakrájené k dušenému masu. Žijeme :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Zelenina udržovaná ve svěžím stavu stavu studenou párou.

Obrázok blogu



Hledáte toto.

Myslím, že pokud se objeví něco dobré, je třeba to podpořit. Psát o něčem až tehdy, když to má problémy, je dnes bohoužel časté, ale už trochu zbytečné. Tento zelovoc přináší jednak na Slovensku nevídaný sortiment, jednak kulturu prodeje, která nikterak nezastává za kulturou prodeje v západní Evropě. I když ho možná časem budou jiní kopírovat, stojí za to ho podpořit (a podporovat). Protože to předběžně vypadá, že je vůle nastolený standard udržet.

Fotografie vznikly s povolením vedoucího zelovoca.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu