reklama

Caesar musí zemřít - adaptace v adaptaci

Po prvním shlédnutí traileru jsem chtěl vidět. Do křesla v kině jsem usedal s obavou, že budu sklamán. Dopadlo to dobře :).Od filmu více než osmdesátiletých bratrů Travianiů je třeba očekávat: Jedná se o adaptaci shakespaerovi divadelní hry Julius Caesar. Hra, kterou tvůrci s divákem občas hrají, když sleduje "hru ve hře", je zde umocněna tím, že sledujeme "hru, ve hře, ve hře". Přesněji skuteční trestanci (odsouzeni k převážně dvojciferným trestům) římské věznice adaptují hru Julius Caesar a my zjišťujeme, že tvůrci se více než na příběh trestanců zaměřili na to, aby očima vězňů a v kontrastu k realitě vězení (nebo naopak "s podporou" reality vězení), představili shakespearův příběh touhy po svobodě, touhy po moci, hrdosti a zrady. Adaptace v adaptaci. Sugestivní, jedinečná a až dech bere, jak kvalitně zahraná. Doporučuji návštěvu některého malého kina (v Bratislavě to multikina nehrají) a tuto recenzi."Tenhle Shakespeare musel žít v naší ulici."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu