reklama
Jiří Ščobák

Prémiový bloger

Jiří Ščobák

  • Počet článkov:  750
  •  | 
  • Páči sa:  1 373x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Články z rubriky Příroda

Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!

Jiří Ščobák

Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!

Při plavání v Dunaji nechcete, aby vás přejela loď. Když však někdo zastaví dopravu a je vás skoro 1500, jde to.

  • 5. sep 2022
  • Páči sa: 10x
  • Prečítané: 1 022x
  • 4
Oheň v lese v Petržalce

Jiří Ščobák

Oheň v lese v Petržalce

Před chvílí,  kousek od Ekonomické univerzity, Parkovisko pri hrádzi. Sedáme do auta, manželka startuje, já se dívám čelním sklem a vidím, že v lese, asi 10 metrů od nás, stoupá dým. Zastavuji manželku a jdu to skontrolovat.

  • 10. apr 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 679x
  • 0
Téměř (nebo úplně) originální hanami

Jiří Ščobák

Téměř (nebo úplně) originální hanami

Hanami je japonský svátek kvetoucích slivoní (slivoně, třešně, švestky, sakury, atd.). Předešlé čtyři roky jsem vždy fotil slivoně nebo sakury v Bratislavě. Letos jsem měl smůlu i štěstí. Štěstí, že jsem na velikonoční neděli potkal kvetoucí slivoň japonskou. Smůlu, že se mi vybila baterie fotoaparátu, musel jsem použít nikterak kvalitní mobil a získal jen několik slušných záběrů. Tak jsem se zeptal několika přátel na FB, žijících v Japonsku a letos fotících hanami, zda mohu do blogu přidat jejich fotky. Souhlasili.

  • 7. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Obrazem: Špendlíky v plném květu

Jiří Ščobák

Obrazem: Špendlíky v plném květu

Aneb kvetoucí slivoň mirabelka (Prunus domestica syriaca - po slovensky ringlót) dnes v Bratislavě (minulý rok jsem se věnoval sakurám, letos je to více původní rostlina).

  • 17. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Devínska Kobyla: Zuzčin fotolov

Jiří Ščobák

Devínska Kobyla: Zuzčin fotolov

Místo: Devínska KobylaZaměření: Focení rostlin a hmyzuV polovině mája se moje dcera zúčastnila celodenního fotografického kurzu s Tomášem Hulíkem (jeden z nejlepších slovenských fotografů přírody). Několik fotografií.

  • 10. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Zadupat Kravčíka do země?

Jiří Ščobák

Zadupat Kravčíka do země?

Na téma Kravčík probíhají docela vášnivé diskuse. Mnozí lidé by ho nejraději zrušili. Jiní lidé oponují, že jeho hrázky jsou užitečné. Můj názor je, že Kravčík má pravdu tak na 72%.

  • 11. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 91
Demänovská jaskyňa slobody v obrazoch

Jiří Ščobák

Demänovská jaskyňa slobody v obrazoch

Výletníci procházející Demänovskou jaskyňou slobody většinou používají při fotografování blesk. Já to před několika dny skusil bez blesku. Kombinace světla a stínů se mi líbí.

  • 4. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 848x
  • 6
Sakura (fotografie)

Jiří Ščobák

Sakura (fotografie)

Leto opět vykvetly sakury. Miluji je. A to i přesto, že se nejedná o u nás originální dřevinu. Když jsem byl malý, rostly nám dvě na zahradě. Fotil jsem je už před dvěma lety. Tehdy pršelo. Dnes bylo krásně. Porovnejte :)

  • 25. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 794x
  • 9
Listí v noci (fotografie)

Jiří Ščobák

Listí v noci (fotografie)

Dnes večer, Bratislava.Fotografie se dají rozkliknout do větší velikosti.Dokud jsem nezačal fotit, neuvědomoval jsem si, kolik je na ulicích lamp.

  • 27. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Fotíme květiny

Jiří Ščobák

Fotíme květiny

Tento blog vznikl jako odpověď na otázku jednoho člověka, jak v naší rodině fotíme květiny.

  • 27. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 407x
  • 4

Najčítanejšie blogy za posledný mesiac

reklama
Hanami po slovensky (fotografie)

Jiří Ščobák

Hanami po slovensky (fotografie)

Hanami jsou svátky pozorování květů v Japonsku, které Japonci převzali od Číny během období Heian (794 – 1191). Nežijeme v Japonsku, přesto jsou však kvetoucí "špendlíky" v Bratislavě krásné. Jemně voní a k zemi z nich jemně sněží bílé okvětní lístky. Po zbytek roku to budou nepříliš vysoké zelené stromy, jejichž plody za konzumaci ani nestojí. Dnes se však vyplatí u nich zastavit.

  • 27. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Ozonová díra nad Arktidou je vlastně takový "novinářský hoax"

Jiří Ščobák

Ozonová díra nad Arktidou je vlastně takový "novinářský hoax"

Sme má aktuálně na titulce zprávu Ozónová diera vznikla aj nad Arktídou. Vědecký portál Osel.cz přinesl včera zprávu Letos nad Arktidou ozonová díra nebyla a není.Stručně. Časopis Nature zveřejnil informaci, že v druhé polovině března (marec) tohoto roku naměřili rekordní pokles ozonu vůči normálu (průměr za desetiletí 1978-88). I přes to, co napsala média, se však nejednalo o ozonovou díru. Za tu je možné označit pokles atmosférického O3 pod 220 Dobsonových jednotek, který ale letos nad Arktidou nenastal (viz. obrázky v dubnovém článku). Místo toho se na konci měsíce situace vylepšila a v průběhu dubna (apríl) bylo dokonce nad Arktidou nejvíc ozonu na celé zemi. Viz. dodatek na konci dubnového článku.Je hloupé, že si novináři v poslední době vybírají z vědeckých zpráv často to alarmistické a píší o tom, aniž by problematiku hlouběji chápali. Další novináři materiály recyklují a "novinářský hoax" se šíří ...

  • 4. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 265x
  • 12
Předpověď z loňského roku předběžně vychází

Jiří Ščobák

Předpověď z loňského roku předběžně vychází

Na jaře minulého roku jsem zveřejnil článek Léto 2011 bude chladnější než obvykle. Kvůli sopce. Vycházel jsem z vícekrát v minulosti fungující teorie, že po velkých sopečných erupcích bývá díky množství prachu v atmosféře léto následujícího roku chladnější, než obvykle. Zatím to vypadá, že tomu tak je. Není vyloženě chladno a ani podle meteorologů není současná letní teplota pod průměrem (odůvodňují to tím, že veřejnost již zapomněla, že v minulosti byla léta s chladnějšími dny docela běžná), přesto je chladněji, než v letech minulých, kdy jsme zažívali přimo tropická vedra. Možná, že i zbytek letošního léta tento trend potvrdí.

  • 2. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 34
Süsswasseropal von Csaterberg

Jiří Ščobák

Süsswasseropal von Csaterberg

Csaterberg je vinařská oblast Rakouska, Burgenlandu. Kamenitá půda obsahuje vrstvu kamení, "sladkovodních opálů" (nejsem si jist otrockým překladem názvu "süsswasseropal" do češtiny nebo slovenštiny, proto používám v nadpisu originální německý - a při té příležitosti dávám celý nadpis článku v němčině, protože mi připadne divné kombinovat němčinu a češtinu). Vyhazují je na okraje vinic. Když jsem tam před pár lety byl, přivezl jsem si tři docela pěkné kousky s sebou.

  • 13. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Interaktivní prezentace v národním parku Donau-Auen

Jiří Ščobák

Interaktivní prezentace v národním parku Donau-Auen

Včera byl na zámku Orth první den prohlídek ve slovenštině. Je samozřejmě super, že se Rakušané rozhodli vyjít vstříc lidem ze Slovenska (a dokonce zlevnili vstupné), v konečném důsledku mě však ještě víc zaujala forma, jakou s turisty komunikují. U nás je zvykem umístnit do zámku historické expozice a procházet mezi nimi za výkladu průvodce. Na zámku Orth vyhradili návštěvníkům několik interaktivních místností, prezentující krajinu lužních lesů ve čtyřech dějstvích.

  • 23. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
Květy sakury (foto)

Jiří Ščobák

Květy sakury (foto)

Celé mé dětství jsem měl vždy zjara před očima květy sakury. Vykvétaly na dvou keřích před vchodem do našeho domu. Když jsem dospěl, musely ustoupit výkopům na kanalizaci, na novém místě se jim nedařilo a uhynuly. Na Trnavskej cestě, nedaleko Zimního stadionu právě dvě sakury kvetou. Neodolal jsem a utíkal pro fotoaparát.

  • 13. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 300x
  • 45
Výstava Amarylis (aneb aranžované květy na zámku)

Jiří Ščobák

Výstava Amarylis (aneb aranžované květy na zámku)

Včera začala na zámku v Třeboni výstava Amarylis (s podtitulkem Amarylis a japonské inspirace). Množství aranžovaných květin je doplněné exponáty zapůjčenými z pražského Náprstkova muzea, to vše na pozadí historických expozic zámku. Výsledek stál za vyfocení.

  • 10. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Jak si já představuju zahradu (fotografie s popisem)

Jiří Ščobák

Jak si já představuju zahradu (fotografie s popisem)

Toto je zahrada, ve které jsem vyrůstal. Stará, rustikální, zdivočelá. Máma občas říká, že se stydí, že vypadá tak zanedbaně, ale já myslím, že i ona ji má ráda takovou, jaká je. Každopádně jsem si jist, že pro děti je to úplně skvělá zahrada.

  • 11. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 149x
  • 38
Zámecký park v Třeboni (fotografie)

Jiří Ščobák

Zámecký park v Třeboni (fotografie)

Včera jsem si vyhradil hodinu na procházku zámeckým parkem.

  • 28. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Kvítky na okně

Jiří Ščobák

Kvítky na okně

O naši domácí vegetaci se v poslední době spíš nestarám, než starám. Přežívá jen to, co je odolné. V tomto případě nás drobnými květy obdařila rostlina, která vyrůstá z akvarijní koule - tudíž není náročná na pravidelnou zálivku :).

  • 19. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 32
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu