reklama

Loro Parque - nejkrásnější delfinárium a zoo v Evropě (foto)

Před devíti lety jsme v Loro Parque na kanárském ostrově Tenerife poprvé viděli delfíní šou. Přestože jsme od té doby byli ještě v několika delfináriích, žádné už Loro Parque nepřekonalo. Před vánocemi jsme byli v Loro Parque znova a musíme říci, že je to ještě lepší. Přibyly kosatky, velká expozice arktických tučňáků, poprvé jsem viděl papouška nestor kea. Loro Parque považuji za nejlepší zařízení svého druhu v Evropě a na následujících fotografiích se pokusím přiblížit jeden den v tomto parku strávený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
1


Vchod do parku. Pozn.: Jsme tři. Já, moje žena Žaneta a naše dcera Zuzka (je jí devět). Fotíme všichni. Já na film, Zuzka a Žaneta na digitály. Pod každou fotografií je, kdo ji udělal. Tuto například fotila Žaneta.

2


Expozice tučnáků, vepředu tučnáci patagonští, jeden se přepeřuje. Bývalý řiditel zoo v Praze, Zdeněk Veselovský, v jedné knize o tučnácích popisuje, jak je náročné vůbec antarktické tučnáky udržet při životě. Nesnesou teploty nad nulu. Musíte ochlazovat vzduch, vodu, podlahu a stěny (několik samostatných chladících zařízení). Filtrovat vzduch a zbavovat ho choroboplodných zárodků (v Antarktidě bakterie ve vzduch nejsou, například v pražské zoo musejí tučnáci jednou týdně inhalovat). Zajišťovat doopravdický sníh. A co nejčerstvější mořské ryby (po sladkovodních oslepnou). (foto já)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
3



Tučnáci skalní. (foto Žaneta)

4



Tučnák patagonský pod vodou. Vpravo je vidět kousek jezdícího pásu, na kterém návštěvnící stojí. (foto Zuzka)

5



Lachtaní šou. Nemohu si pomoci, lachtani (slovensky uškatci) se mi už před devíti lety a i teď líbili nejvíc. (foto Žaneta)

6



(foto Žaneta)

7



Dotkněte se lachtana. (foto Zuzka)

8



Aligátor přes sklo. Zajímavé je, že mu ve vodě plavou celá hejna cichlid. (foto Zuzka)

9


Orchidea. (foto já)

10
10 


Zuzka nás fotí v domě orchidejí. (foto já)

11
11 



Já a Žaneta. Není to moc ostré, ale líbí se mi, jak se Žaneta směje. (foto Zuzka)

12
12 



Delfíni - foceno skrz hladinu. Je vidět, jak delfín vpravo vydechuje. (foto Zuzka)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
13
13 



Delfíní šou. (foto Žaneta)

14
14 



Delfín vyskočí skrz kruh a zase dopadne zpátky. Kdyby to Zuzka zabrala ještě kousek výš, bylo by to téměř dokonalé ... (foto Zuzka)

15
15 



(foto Žaneta)

16
16 



(foto Žaneta)

17
17 



Skrz dva kruhy proskočili delfíni, skrz jeden větší prohodili dva delfíni cvičitele. (foto Zuzka)

18
18 



Zuzka před výběhem tygrů. (foto Žaneta)

19
19 



Kosatka. (foto Zuzka)

20
20 



Spodní řady byly označeny jako tzv. cákací zóna. Upřímně, nebylo by se tam tolik cákalo, kdyby k tomu kosatky nebyly vycvičeny. Po úderu ocasem na fotografii byl jeden kluk, sedící nebezpečně blízko, mokrý od hlavy k patě. (foto Zuzka)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
21
21 



Kropení kosatky. (foto Žaneta)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
22
22 



(foto Žaneta)

23
23 



(foto já)

24
24 



Mouchy mají zřejmě květy kaktusů v oblibě. (foto Zuzka)

25
25 



Žaneta se dostala do těsné blízkosti volně se procházejícího jeřába pavího. Je to pro nás starý známý. Před deseti lety jsme jeřába pavího fotili ve volné přírodě na jednom ostrově v Ugandě - jenže tehdy jsme neměli fotoaparát se zoomem :). (foto Žaneta)

26
26 



Loro Parque založen jako zoo papoušků. Dodnes mají největší sbírku těchto opeřenců na světě. Toto jsou loriové. (foto já)

27
27 



Další lori. (foto já)

28
28 



Srdce mi zaplesalo. Tohoto papouška jsem znal jen z obrázků. Je z Nové Guinei a přestože má image dravého ptáka, živí se plody a nektarem. (foto já)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
29
29 


Srdce mi zaplesalo ještě víc. Živý papoušek nestor kea z Nového Zélandu! Žere vpodstatě cokoliv, včetně zdechlin. Farmáři je dlouho obviňovali, že jim zabíjejí ovce a nakonec měli pravdu. Nestor kea se v noci usadí na zádech ovce a zdezorientované zvíře klove do páteře tak dlouho, až mu přeruší míchu a zvíře padne. Je otázkou, jestli se toto naučili až na ovcích. Jedna teorie říká, že v minulosti takto mohli napadat dnes už vyhynulé obří ptáky moa. (foto já)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
30
30 



Nestor kea je zvědavý a krásný. Ještě fotografie z boku. (foto já)

31
31 



Papouščí šou. Ara zelenokřídlý řídí auto, pak vystoupí, obťapká ho, nadzvedne kapotu a začne se (akože) hrabat v motoru. (foto Žaneta)

32
32 


Pokus vyfotit lorie v letu. (foto já)

33
33 



Další z perel Loro Parqu - akvária. Konkrétně hejno piraní. (foto Žaneta)

34
34 



Klauni v mořském akváriu. (foto Zuzka)

35
35 


Perutýn. Krásná, jedovatá, ale naštěstí neagresivní ryba. Kdo jste šnorchloval v Rudém moři, znáte. (foto Zuzka)

36
36 



Hvězdice. (foto Zuzka)

37
37 



Mořský koník. (foto Žaneta)

38
38 



Podmořský tunel v maxiakváriu. Já a žralok. ((foto Žaneta)

39
39 



Pokud ještě návštěvníci nemají dost, nabízí se sbírka porcelánových papoušků. Většinou jsou z let 1910-1940, nejstarší exponáty jsou z roku 1870. V pravém rohu je vidět zuzčin odraz ve skle. (foto Zuzka)

40
40 



Feliz Navidad 2007. Saně, dárky a sob. Neodolali jsme. (foto Žaneta)

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  750
  •  | 
  • Páči sa:  1 373x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu