reklama

Lasairfhíona Ní Chonaola

Do přípravky v Karolíně chodí Juraj. Nadšeně mi vykládal, že na Aranských ostrovech našel ve stánku se suvenýry CD, které znělo úplně jinak než cituji "klasické irské odrhovačky". Zpěvačka Lasairfhíona (čti Lahsahrína) zpívá v gaelic ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

CD mi půjčil a já jsem nadšený. Protože se Lasairfhíona na Slovensku neprodává, jsem rozhodnut obě její alba (Flame of Wine, An Raicín Álainn) koupit přes internet. Nám nejbližší obchod s jejími CD se nachází v Německu, link .

Lasairfhíona pochází z Aranských ostrovů. První album (An Raicín Álainn) vydala v roce 2002 a hned se s ním proslavila v celém Irsku. Přestože zpívá i anglicky, většina jejích songů je v gaelic (keltské jazyky - "jeďte kdekoliv v Evropě na západ, stále na západ - až to už nepůjde dál, uslyšíte pravděpodobně keltský jazyk" volný citát z National Geographic). Má krásnou barvu hlasu, zpěv je podmanivý, výrazný, na naše poměry téměř folkový. Její první album je syrovější, druhé je vyspělejší a promyšlenější, ale stejně krásné (nerad používám superlativy, ale tady prostě musím). Nabízí se mi porovnání v písni "Sí Do Mhaimeo í" z alba Flame of Wine (dvouminutová skladba). Na Slovensku se prodává jiné album - Celtic Woman (já to svoje koupil v Polusu v Panta Rhei). Sí Do Mhaimeo í v něm zazní (skladba 18) a líbilo se mi už tam. Krásné, postupně graduje, přidává se sbor. Lasairfhíona ho zpívá jen za doprovodu bubínku. Není to méně krásné, naopak. V jejím pojetí je tato píseň jednodušší a čistší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
album1
album1 

album2
album2 

Zde je její web . Můžete si na něm poslechnout třcetisekundové mp3 ukázky jejích skladeb, Sí Do Mhaimeo í je číslo 5 (jinde na webu jsou také k nalezení dvouminutové ukázky, tady ).

Dovoluji si také udělat reklamu Jurajovi, který mě na Lasairfhíonu upozornil a samotným Aranským ostrovům. Jeho fotografie z Aranských ostrovů jsou zde . Moře, vítr, tráva. Jak se Juraj vyjádřil: "koniec sveta, ďalej bola už iba Kanada ..."

Aranské ostrovy
Aranské ostrovy 

Odhaduji, že to je onen pamětný stánek se suvenýry, kde Juraj CD koupil :).

Cituji z jurajova mailu: "Vsade v Irsku predavali a pustali tie klasicke irske odrhovacky, toto CD vyzeralo byt vypredane lebo som ho nikde nevidel. Objavil som ho v zastrcenom obchode so suvenirmi na nadhernom mieste, kde lisky davaju dobru noc"

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu