reklama

Domečky

Fotografie z velmi pěkného skanzenu lidových staveb v Bad Tatzmannsdorfu. Pro porovnání, několik domků z druhé strany hranic - z Maďarska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Do skanzenu jsem vstoupil náhodně. Měl jsem čas a vstupné bylo jen 2 euro :). Na první pohled to ale bylo zajímavé.

Obrázok blogu


Obrázok blogu

Když jsem viděl tu čistotu, říkal jsem si, že kdyby tam dnes žili lidé, takto načančaně by to nevypadalo.

Obrázok blogu



Historický chlívek pro prasata :).

Obrázok blogu



Zvonička.

Obrázok blogu


Detail.

Obrázok blogu



Ten výplet vypadal úžasně. Zajímalo by mě, jestli to je finální fáze nebo jestli to ještě omítali. Možné je aj aj.

Aktualizace 11. 9.: Moje máma k tomuto napsala: … vyplétání se používalo jako nosný podklad prohliněnou mazaninu, ale také jako samostatná výplň konstrukce. Vyplétalo seslámou, nebo slabšími pružnými pruty přes svislou tyčovinu (nejčastěji dělícístěny a přepážky v objektech). Typické zejména ve středověku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hliněná mazanina = směs hlíny s vazným materiálem, zejménaslámou. U nás se dochovaly ze 2. pol. 19. stol. štítynavenek zdánlivě zděné, tedy s omítkou na lehké vyplétané konstrukci jakonáhrada dožívajících bedněných lomenic na roubených domech (severní Čechy meziDubou a Mělníkem). „Naživo“ jsem to neviděla, mám vyčteno z kněh.

Obrázok blogu



Studna.

Obrázok blogu



Detail studny.

Obrázok blogu



Abych dostal celou tuto "chaloupku" do záběru, musel jsem fotoaparát skoro položit na zem.

Obrázok blogu



Srdce mé mámy by zaplesalo. Pokud má něco ráda, tak právě lidové stavby(je na důchodu, ale stále ještě vypomáhá na českém ministerstvu kultury- rozhodují, co bude a co nebude národní kulturní památka).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Interiéry.

Obrázok blogu



Tady se mi moc líbil ten dětský kočárek.

Obrázok blogu



Vypadá jako hříbek (dubáčik).

Obrázok blogu



Detail střechy.

Obrázok blogu



Historický kurník pro slepice.

Obrázok blogu



A jsme v Maďarsku. To samé, jen méně načančané ...

Obrázok blogu


... ale takové pravdivější.

Obrázok blogu



Trámy jsou odhalené a je vidět, jak to omítali.

Obrázok blogu



Neptejte se mě, kde to bylo. Domky stály ve stráni volně.

Obrázok blogu



Hříbek II.

"Mami, tenhle blog je pro Tebe." Tvoje dítě

Obrázok blogu

.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu