reklama

Problémová zoologie

Být zoologem je u nás problém. O post řiditele pražské zoo se bilo několik kandidátů, ale ani jeden v oboru nepracoval. Z existenčních důvodů dělali něco jiného a vyhlídky na solidní plat jim nabídla až pozice řiditele. Je mi z toho smutno. Řiditel zoo by měl vyjít z praxe, což se jaksi v Praze asi nestane. Na Slovensku se stačí podívat do Košic a na sérii chcípajících tučňáků. Když je "ubytovali", napsal jsem, nakolik obtížní chovanci to jsou. Nechci Košicím křivdit, tipuji však, že za problémem bude lidský činitel. Funkci ošetřovatele v zoo totiž dnes nevykonává ten, kdo by ji vykonávat chtěl, ale ten, kdo je ochoten to dělat za ty peníze. Kde nejsou peníze, neočekávejte ani značné zkušenosti, ani tradici. A o ty jde při chovu (nejen tučňáků) především. Jako člověk, který toužil být zoologem od sedmi a přesto se živí něčím jiným, který se o zoologii zajímá dodnes, který v patnácti choval několik desítek nejrůznějších živočichů, dva roky dělal SOČku v pražské zoo a aktuálně má doma dvacet akvárií, vím, že jaksi nestačí obor vystudovat. Zoolog potřebuje praxi, nadšení a zkušenosti s chovem. Aby mohl kvalitně rozhodovat. Jen manažerské zkušenosti nestačí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu