reklama

Otevřený dopis Igorovi Matovičovi (aktualizované)

Víš, co nejhoršího se Ti při podnikání může stát? Že Ti lidé přestanou věřit. Něco budeš tvrdit a oni si budou myslet: "Než se to zrealizuje, ještě třikrát se rozmyslí." To se nyní stalo Tobě. Do jisté míry chápu proč. Stejně jako Ty se živím prodejem inzerce a dokážu se na Tebe podívat trochu jinýma očima, než ostatní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (188)

V první řadě prodáváš regionální inzerci. I kdybys chtěl, budeš mít ve svých novinách málo celoslovenské inzerce. Převážnou většinu Tvých inzerentů tvoří regionální firmy nebo místní pobočky celoslovenských firem (bank, například). Přestože se můžeš dostat do kontaktu s manažery nebo řiditeli celoslovenských firem, převážně komunikuješ s regionálními manažery a regionálními řiditeli. Já na rozdíl od Tebe komunikuji téměř pouze s celoslovenskými manažery nebo řiditeli. Úroveň lidí na těchto pozicích je vyšší. Na jejich uspokojení nestačí operovat se slevami. Trh celoslovenských médií je jinde než trh regionálních médií. Podstatně víc se v něm pracuje s pojmy jako čtenost a struktura čtenářů. Člověk musí vědět a umět mnohem víc. I úroveň komunikace je jiná. Troufnu si tvrdit, že kdybychom my dva měli prodávat celoslovenskou inzerci, budu úspěšnější než Ty. Prodával jsem inzerci pro Trend, Moment (Pravdu), krátce pro Prácu a Zoznam, založil jsem Media Box, agenturu, která združila do jednoho inzertního balíku nezávislé slovenské regionální noviny (mluvím o titulech, které se prodávají), dodnes vydávám celoslovenské přílohy, plánuji přílohy do zahraničí. Mám trochu větší rozhled než Ty, ale přesto se do politiky nehrnu. Trochu víc než Ty si uvědomuji, kolik toho nevím.

Takže s takovouto výbavou jsi vpadl do celoslovenské politiky. A mě by to nevadilo (citát z Avatara). Jenže Ty jsi kolem sebe roztočil mediální kolotoč, který nezvládáš. Uvědomuješ si, co se Ti stalo? Tvá komunikace (a její odprezentování) byla taková, že jsi totálně ztratil důvěryhodnost. Je jedno, že slibuješ podpořit vládní program. Nikdo si nemůže být jistý, jak se v budoucnu zachováš. Dokonce ani Fico z Tebe není nadšený. I kdybys totiž nakrásno přešel k němu, nebude si nikdy jist, kdy Ti "rupne v bedně". Díky Tobě získává výraz "obyčajní ľudia" dehonestující nádech. Lidé Tě nevnímají jako "bojovníka za svobodu", nýbrž jako nedůvěryhodného člověka, který navíc sám neví, co chce. Který může komplikovat aktivity nové vlády (na které všichni toužebně čekají). A to je zlé. Nejlepší, co bys mohl udělat, je ze zdravotních důvodů rezignovat na svůj poslanecký mandát a nechat SaS, ať ho obsadí náhradníky (druhé nejlepší je totálně si nasypat popel na hlavu a uložit si bobříka mlčení minimálně do konce roku 2010).

Nemyslel jsem, že to někdy řeknu, ale Fico je profesionál. Minimálně v oblasti demagogie. Když jsem ho včera poslouchal, jak komentuje situaci okolo Tebe, měl jsem pocit, že hovoří rozumně (a dokonce jsem s ním i v něčem souhlasil). Nevědět, jak se chová, když je u moci, věřil bych mu. To se o Tobě říci nedá. Naštěstí. Jaká bude Tvá budoucnost? Založíš vlastní stranu jako Fico? Úspěšnou stranu? Promiň. Nemáš šanci. Fico byl profesionál. Spousta lidí ho prokoukla, ale druhá spousta mu to žrala (žere). Bylo mu jedno, co si o něm myslí ta první půlka, hrál to na tu druhou. A úspěšně. Je profesionální politik a ty naštěstí absolutně ne. I dělat demagogii se musí umět. Nemáš šanci založit úspěšnou stranu. Máš šanci skončit jako "postavička". Co myslíš, že bude, až Ti skončí poslanecký mandát? Vrátíš se k inzerci. Dobře, dokud budeš nabízet nejlevnější ceny, budeš "populární". Jenže až se ti objeví konkurence se stejnými cenami a ty budeš bojovat o každého klienta, zjistíš, že máš problém. Tipnu si, že se najde dost firem, co pak budou čistě z principu inzerovat u Tvé konkurence. Může se s Tebe stát společenská mrtvola. Když se sebou rychle něco neuděláš.

V tuto chvíli vidím dvě pozitiva. Za prvé, ať si o Tobě myslím cokoli, nemyslím, že bys byl "svině". V překladu, věřím Ti tvůj zásadní nesouhlas s kroky předešlé vlády, věřím, že budeš principiálně odmítat spolupracovat s Ficom. Za druhé, není zdaleka jisté, jestli se jsou pod Tvé chování ochotni podepsat i ostatní "obyčajní ľudia". Erika Jurinová, Martin Fecko a Jozef Viskupič nemají takové finanční zázemí jako Ty. V budoucnu si pravděpodobně budou hledat práci a nemusí jim být lhostejné, jaký názor na ně jejich okolí má. Proto možná nebude tak zle a na rozdíl od některých lidí se budoucnosti neděsím. Přesto by mě dost mrzelo, kdyby současná vláda nedokázala přijímat některá rozhodnutí tak rychle nebo tak důsledně jen proto, že se musí "párat" s Tebou. Prosím, přemýšlej o tom. V tuto chvíli už vůbec nejde o body Tvého programu (přestože se mi některé docela líbí - nápříklad vrácení poplatku na úřadě v případě nedodržení lhůty). Program "obyčajných ľudí" jsi "zabil" svojí komunikací. Čert ho vem. V tuto chvíli jsou mnohem důležitější jiné věci. Třeba aby vláda vydržela čtyři roky. Pochop to prosím.

Měj se dobře

Jirka Ščobák

P.S. Pokud by došlo k "patu" a předčasným parlamentním volbám, nemáš šanci se vrátit do poslanecké lavice ani náhodou. Je to tak.

Aktualizováno 2. 8. 2010, 11:50
Veřejný příslib vzdaní se poslaneckého mandátu v případě výstupu Obyčajných ľudí z SaS je dobrá cesta, solidní záruka a v dané situaci asi nejvíc, co se dalo udělat. Mě stačí. Děkuju! A jak jsem slíbil v diskusi, sednu si a napíšu blog o těch bodech programu Obyčajných ľudí, které se mi líbí. Nebude to ihned, ale bude.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu