reklama

Love Exposure - Pod vlivem lásky - Ai no mukidashi

Co svět světem stojí, bylo vždy hodně mladých tvůrců, kteří se snažili šokovat. Často sklouzli do trapností, často se jim dílo vymklo z rukou, často "na to prostě neměli". Ale občas, občas se někomu povedlo vytvořit něco, na co hleděl divák s otevřenou pusou, nechápavým výrazem ve tváři a pocitem, že něco podobného ještě v životě neviděl. Přesně to se mi stalo při sledování japonského filmu Love Exposure (možné překlady: Vystavená láska, Osvícená láska, Odhalená láska, v Karlových Varech se na festivalu film promítal s názvem Pod vlivem lásky). V první polovině jsem se střídavě hodně smál, střídavě byl šokovaný tím, co vidím. V druhé polovině jsem si velmi přál, aby se dva lidé potkali (a střídavě byl stále šokovaný). Čtyři hodiny skončily a já měl pocit, že bych si přál ještě pár minut navíc. Geniální, extrémní, úchylné, zamilované, brutální, šílené, svěží, zakrvácené, křehké - to vše dohromady a má to smysl! A prý na základě skutečného příběhu! Absolutně se ztotožňuji s jedním názorem na ČSFD: "Jako kdyby jste chtěli natočit ten největší, nejlepší a nejobsáhlejší film o lásce, ale tak, aby všechno romantické po tomhle vypadalo šedivě. A skoro jim to vyšlo!" (smeidler)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

"Až potkám svoji Marii, potom budu mít erekci."

Stručně k ději: Je vám sedmnáct a právě jste propadl "umění" Tosatsu (fotografování dívčích kalhotek na ulici). Příčinu hledejme v otci, který je kněz nutící vás každodenně zpovídat své hříchy a v matce, které jste kdysi slíbil, že až jednou "najdete svoji Marii", přivedete ji k ní. Takže jednak chcete hřešit (v biblickém slova smyslu) a jednak hledáte Marii. Pokud budete mít štěstí, potkáte ji. Pokud budete mít smůlu, potkáte ji (a políbíte) oblečen a zamaskován jako dívka (důsledek jisté prohrané sázky). Co vše z této situace může vyplynout, je k neuvěření. Pokud máte nyní pocit, že spoileruju, buďte v pohodě - s tímto nejsme ještě ani ve čtvrtině filmu.

"Ježíši, ale já mu odolala a neměla jsem s ním sex.
Kdyby to skusil teď, rozbila bych mu držku.
Ježíši, uznávám tě jako jediného správného muže, kromě Kurta Cobaina."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



"Smrt mužům!"

Love Exposure je výborný film, po jehož shlédnutí jsem polohlasně řekl: "Ty brďo." Napodruhé (napotřetí, napočtvrté) už jsem se smál mnohem míň, ale o to víc si uvědomoval "linii lásky" (po prvním vidění máte v hlavě podnětů až příliš). Nespoileruju, když uvedu, že sledujeme pět hlavních postav. Každá z nich miluje (přestože to občas nemusí být zřejmé), každá svým vlastním způsobem (je přitahována, fascinována). Každá prožije své "období šílenství". Tato "období šílenství" patří mezi to nejpůsobivější a herecky nejvděčnější, co ve filmu je (ano, na jednu stranu se toho ve filmu děje tolik, že "období šílenství" tvoří jen zlomek ze "silných" scén, na druhou stranu je pro mě jedna taková scéna - citování z listu Korinťanům - vůbec tím nejpůsobivějším, co jsem za poslední období ve filmu zažil). Současně oceňuji lidskost hlavních postav (přestože u některých by si to člověk po prvním dojmu nepomyslel).

Detaily. Líbí se mi, když si jedna postava něco pomyslí a druhá jí myšlenkou odpoví (přičemž logicky nemohla o dotyčné myšlence vědět), líbí se mi "dialog", který vlastně neexistuje (obě postavy spolu reálně nehovoří), fascinuje mě hudební doprovod k mnoha scénám (vynikající). Líbí se mi určité archaické divadelní prvky ve filmu, například unisomo odpovídající tlupa buranů nebo tři přikrčené postavy vedle dvojice, na které jeden z partnerů vůbec nereaguje (teoreticky to můžeme odůvodnit, že je oslepen láskou). Vyhovuje mi střídání "vypravěčů", kdy vidíme retrospektivní pohled na jednu scénu od několika postav, aby se nakonec jejich hlasy spojily téměř ve "vypravěčský dialog". Zaujme, že se název filmu (v titulcích) objeví až po hodině. Jako by vše do té doby byla pouze predehra.

Při veškeré snaze autorů šokovat však nepadne ve filmu za čtyři hodiny jediné vulgární slovo a není v něm jediná nahá scéna (dobře, v jedné scéně něco vidíme, ale řekněme si, že si nejsme jisti, co "to" je doopravdy). A abych rovnou odpověděl na případné otázky v diskusi (někdo by mohl onen pocit mít) - tento film není a nemá být negativně zaměřen vůči křesťanům. Řekněme, že bez obalu ukazuje lidské slabosti a to, jak s nimi kdo naloží. Někteří lidé se dokáží po svém období šílenství zvednout a jít dál. Někteří ne. A jsou tací, pro které může být šílenství řešením.

Film na ČSFD
Trailer Ú ryv ek komentáře z ČSFD:
Znáte ty filmové kecy typu "Jestli mi to s ní nevyjde, tak si můžu hodit mašli, protože můj život je nenávratně v pr***i"? Tady nic takového nezazní ani jednou, a přesto nejpozději v druhé třetině zjistíte, že právě tohle se vám honí hlavou. (kiddo)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Několik dalších úryvků z ČSFD:
Tak jo, tak jo, TAK JO! Právě jsem po napsání komentáře skouknul trailer, a vzpoměl na všechny ty MOMENTY... na perfektně padnoucí hudbu, na andulku vylézající z výstřihu, monolog na pláži... To se nezažije každý den. - 100%. (smeidler)
Voyeurské kung-fu, kalhotky, erekce, lesby, krev, sekta a v neposlední řadě - ustříhnutý penis. Na to všechno ve filmu narazíte ale... může takhle fungovat příběh o lásce? Může! A funguje sakra dobře! (Tarako)
K dyž delegátka z TokyoFilmX mluvila o kladných reakcích, že publiku tenhle 4hodinový kus připadal jen jako hodinu a půl dlouhý, sálem se ozvalo chichotání; nikdo nevěřil. Když jsem se pak podíval na hodinky, jestli už uběhla aspoň ta hodina, uběhly už dvě... (Jhershaw)

Upozornění, abyste nebyli sklamáni. Prosím, nezapomeňte, že toto je "klasická Asie" (Japonsko). Netušíte, jestli příběh skončí dobře či nikoli (možné je i současně obojí), míchají se žánry od komedie, přes love story, až po drama.

K názvu filmu. Výraz "ai no mukidashi" jednou ve filmu zazní. Ve smyslu "být otevřený lásce". Možná, že to nejlépe vystihuje, co chtěli tvůrci názvem zdělit.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu