reklama

Máte 24 hodin čas a chcete vidět velmi kvalitní seriál?

Název: Gu Family Book. Pro mě nejpovedenější seriál za posledních několik let. Úspěšné historické drama, šmrncnuté fantasy, jehož poslední díl odvysílala jihokorejská televize teprve před necelým měsícem. Dá se v tom vidět i romance, jenže primárně, primárně je to drama. V asijské mytologii existuje bytost, zvaná gumiho - devítiocasá liška. Lidem se neukazující strážce lesa, ale při vyprovokování velmi nebezpečné a jen velmi těžko zničitelné monstrum. První dvě epizody sledujeme příběh zamilovaného gumiha a lidské dívky. Ten skončí a od třetí epizody se pro zbytek seriálu posuneme o dvacet let později a s převážně novým hereckým ansámblem začínáme odznova. Přičemž předchozí dvě hodiny nebyly zbytečné. Příběh gumiha a dívky je podstatný, nabízí paralely s dalším dějem a hlavně - z jejich spojení se narodilo dítě. Ukázka z filmu (epizoda 9) TrailerSeriálům se občas ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

... (často) stává, že jim dojde v polovině dech. To ale vůbec není případ Gu Family Book, který si od prvního do 24. dílu udržuje napětí, vyrovnanost a ještě si v závěru otevře značně atraktivně vypadající prostor pro druhou sérii. Po shlédnutí cca sedmi epizod jsem měl pocit, že do nich tvůrci nacpali děj, který by jiný seriál roztáhl na trojnásobek času. Opakovaně se mi stalo, že jsem přemýšlel na průběhem děje, netušil, kam se posune dál (nebo nechápal, jak chtějí postavy vzniklou situaci vyřešit), aby se následně událo něco, co mi nepřipadalo z pohledu děje nijak násilné. Plynoucí, nezadrhující, logické. Tvůrcům scénáře tleskám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Nejprve potenciální nedostatky. 1. Některé scény delší, než by musely být (asijská kinematografie je často "pomaleji plynoucí", ale toto jsem si uvědomoval i já). Naštěstí se většinou jedná o scény, na které se dívá dobře. 2. Trochu déle jsem si zvykal na změněný vzhled jedné postavy v druhé polovině seriálu (má největší výtka). 3. Jsem ochoten akceptovat výtku některých komentujících na ČSFD, že japonština některých postav (není jí mnoho, ale vyskytne se) je v tomto korejském seriálu tak zlá, až "je smrtící". A to je asi tak všechno.

Chválím. 1. Krásná ústřední dvojice, jejíž chemie výborně funguje a která když je na obrazovce, nenudí ani okamžik (hlavní hrdinka je navíc málo vídaný, sympatický, druh nebojácné ženy, který neuhne před svojí cestou ani když dopředu ví, že na ní může zemřít). 2. Krásná "rodičovská dvojice" v úvodních dvou epizodách, které jsem velmi fandil. 3. Ústřední záporák tak zákeřný, inteligentní, demagogický a manipulující, že jsem měl x-krát chuť zakroutit mu osobně krkem. Plus více dalších sympatických a zajímavých postav. 4. Výborné ladění barev, tlumené tóny se mísí s pastelovými barvami na šatech kurtizán. 5. A jak jsem už napsal výše, scénář. Scénárista, společně s režisérem, jsou pro mě hlavními hvězdami projektu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Doporučuji. Nezajímejte se víc o obsah a jestli máte volných 24 hodin a zvládáte anglické titulky, klikněte sem .
Aktuální hodnocení na ČSFD: 88%.
Mě se líbilo na 115% a těším se na druhou sérii, která vypadá, že bude.

Jedna z instrumentálních melodií filmu je zde .

Poznámka 1: Gumino, v ukázce z filmu uvedené výše, prošlo pouze částečnou přeměnou na monstrum.

Poznámka 2: Kniha, uvedená v názvu, se v seriálu neobjeví a je otázkou, jestli existuje. Jsem ochoten souhlasit s jedním komentujícím na ČSFD, který uvažuje, že se jedná pouze o stav vědomí, ve kterém gumiho absolutně ví: "Toto je žena, kvůli které se chci stát člověkem, žít s ní jako člověk a zemřít jako člověk."

Poznámka 3: Gumiho je název používaný jen v Koreji. V Japonsku se devítiocasá liška nazývá Kicune a je mnohem méně agresivnější. V Číně se jedná o Hu li. Poznámka 4: Admirál Yi Sun-shin (1545-1598) byl skutečně žijící, nikdy neporažený velitel, který velel korejskému loďstvu minimálně ve 23 bitvách. Jeho "želví lodi", zobrazené ve filmu na kresbě a jako model, skutečně existovaly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Zdroj tohoto obrázku: Oficiální web seriálu
Druhé dva obrázky jsou vlastní fotografie ze seriálu.

P.S. Doufám, že se v Evropě bude taky někdy prodávat sada originálních DVD.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  754
  •  | 
  • Páči sa:  1 656x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu