reklama

Zvolil by dnes národ za prezidenta Václava Havla?

Myslím, že ne.Bohužel.1)  V době, kdy byl Václav Havel poprvé zvolen prezidentem, byl politicky neskušený (což se projevilo například tím, že ne všechny jeho první kroky ve funkci prezidenta byly šťastné). Neměl za sebou tým profesionálů jako má většina prezidentských kandidátů dnes. Byl zvolen v takovém "fofru" (na dnešní poměry), že na to nebyl čas.2)  Nevěřím, že by Václav Havel zvítězil u veřejnosti v diskusi s populistickým řečníkem. Netvrdím, že by byl vyloženě poražen - část lidí by určitě ocenila, že si udržel názor, že byl slušný a že podpásově neútočil - u mas je však větší předností agresivita. Za příklady ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (112)

... není nutno chodit daleko: Iveta Radičová i Karel Schwarzenberg odmítli přijmout konfrontační a mnohdy nečistou komunikaci svých oponentů a prohráli.
3) Oblibu k alkoholu dokáží ustát spíše voliči populističtějších kandidátů typu Miloš Zeman. Je veřejným tajemstvím, že Václav Havel byl alkoholik. Nezazlívám mu to - část života musel prožít v dělnických profesích - a tam pili všichni. Protože se nikdy nezúčastnil přímých prezidentských voleb, nebylo toto nikdy v rámci předvolebního boje použito. Dnes by se tak určitě stalo - a právě pro cílovou skupinu, kterou oslovoval, by byl alkohol negativem.
4) Za dobu své politické kariéry Václav Havel veřejnost svými výroky několikrát popudil. Byl schopen vyjádřit názor bez ohledu na ekonomiku a bez toho, aby dopředu sledoval průzkumy veřejného mínění. Já osobně považuji tuto vlastnost za pozitivum (přestože nemusím s jednotlivými výroky souhlasit), ale jsem si dost jist, že by byl Václav Havel schopen v přímých prezidentských volbách říci něco, co by mu hlasy nepřidalo.
Tolik negativa.
Tak proč byl, kua, naším nejrespektovanějším prezidentem posledních několika desetiletí?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 448x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu