reklama

Putin v defenzivě

Z toho, co je v tuto chvili známo, je vysoce pravděpodobné, že Putin o pádu letadla ví víc, než je ochoten přiznat.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (111)

Pokud pomineme, že nemá logiku, aby Ukrajinci stříleli na letadlo, které již proletělo celé území od západu a navíc v situaci, kdy se v blízkosti nacházel jejich vlastní armádní stroj a povstalecká letadla se nad ukrajinskou oblohou nevyskytují, je více argumentů, proč se dívat směrem k Putinovi. Porovnejme si reakce.

Bezprostředně po konfliktu označila ukrajinská vláda vinníka - povstalce. Následně vytáhla odposlechnutou konverzaci s podrobnostmi.
Na druhé straně je vidět chaos. Nejprve se objevila zpráva, že Ukrajinci chtěli sestřelit ruské špionážní letadlo. Pak teorie o křížení malajsijského letadla s putinovým speciálem někde u Varšavy. Aktuálně Putin prohlašuje, že je Ukrajina zodpovědná, protože se incident stal nad jejím územím a protože započala konflikt na Ukrajině.
Porovnejte. Ukrajina tvrdí, že to byli povstalci, Putin tvrdí - co vlastně říká? Uvádí, že letadlo sestřelila Ukrajina? Ne. Nejtvrdší slova, která dokáže na Ukrajinu adresovat, jsou o zodpovědnosti. Věřme, že kdyby měl cokoli silnějšího, vytáhne to.
Problém Putina je, že informace drží v rukou třetí strana, kterou alespoň v tuto chvíli nemá zcela pod kontrolou - povstalci. Dodává jim zbraně, poradce, lidi, ale bezprostředně jim nevelí. Je tam příliš mnoho osob, kteří mohou mluvit a navíc, přeci jen, jsou v zemi, do které nemá až tak úplně volný přístup. Příliš mnoho anarchie. Příliš mnoho již zveřejněných faktů (včetně smazaného statusu na twiteru, dokazujícího, že separatisté mají zbraňový systém, schopný letadlo ve výšce 10 000 metrů zasáhnout). Když se podíváte na putinův postoj, není sebevědomý. Je to obrana. Je si vědom, jak snadno může vyjít cosi na světlo boží. Pro mě v tuto chvíli finální argument, proč věřit, že o pádu letadla ví víc, než je ochoten přiznat.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



P.S. Minulý víkend jsem se byl s pár přáteli z Holandska. Blahopřál jsem jim k bronzu z Brazílie. A teď na ně dost myslím. V tom letadle snad (doufám) nebyli. Ale stejně ...
 

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  754
  •  | 
  • Páči sa:  1 656x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu