reklama

Aby ani jeden hrob nezůstal opuštěný!

Andrej Kiska vyzývá na zapálení svíček na hrobech vojáků padlých v druhé světové válce. Doslova, aby ani jeden hrob partizána či vojáka nezůstal na výročí ukončení druhé světové války opuštěný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Během diskutování, kdo by měl nebo neměl jet do Moskvy, zůstala pieta stranou. Zapomenutá. Andrej Kiska ji nyní vrací do pozornosti.

Svět není černobílý. Stalin byl zlo, spolupracoval s Hitlerem, kdyby byl Hitler na Rusko nezaútočil, vypadala by historie jinak. Jenže. Na Slovensku je šedesát tisíc ruských hrobů. Bez ohledu na politiku a dalších čtyřicet let budování socializmu, tito lidé zemřeli pro nás. A nejen oni. Na Slovensku zemřela spousta lidí z dalších zemí. Kdo o nich něco ví?

Když na dušičky zapaluji svíčku, představuji si, že to dělám proto, aby se duše měly kde ohřát. Lidské bytosti si však potřebují i popovídat.

Třeba bychom, až výročí přijde, mohli nejen zapálit svíčku. Místo článků a blogů na téma, kdo byl v Moskvě a kdo ne, bychom mohli trochu zapátrat. Oprášit ze starých příběhů prach a vyprávět. Mrtví by o to určitě stáli.

Válečné hroby z druhé světové války na Slovensku je možné vyhledat zde.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  754
  •  | 
  • Páči sa:  1 656x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu