reklama

Trocha prachu na Autobusovej stanici v Bratislavě. Včera před 16:00

Stačila chvíle a člověk cítil prach v očích. Stačilo deset minut a umytí hlavy bylo nutné. Myslím, že by se zodpovědné orgány měly o situaci zajímat.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Včera foukal silný vítr a odnášel jemný prach přímo ze stavby autobusové stanice Mlynské nivy přímo na provizorní autobusovou stanici. Nikdo z lidí, kteří čekali na nástupištích, nezůstal ušetřen. Realizátor stavby Mlynských niv by měl sledovat počasí a s touto situací něco dělat.

Natočil jsem krátké video, na kterém je onen prach místy vidět (takto frekventovaně to létalo celou dobu, co jsem pozoroval). Nicméně i když vidět nebyl, létal. Když jsem vyšel v budovy stanice a chvíli se pohyboval proti větru, cítil jsem prach v očích. Následně jsem ho cítil i na rukou, tváři a necelých deset minut čekání na autobus stačilo, abych měl pocit, že jsem si týden nemyl hlavu. Přitom to bylo množství, které nebylo ve vzduchu vidět. Nechci vědět, jaký pocit měli lidé, které zasáhl oblak viditelného prachu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netuším, co z oné stavby létalo, ale zřizovatel stavby by měl něco udělat. Například kropit vodou nebo, když to nepomůže, nechávat práce s prašnými materiály na méně větrné dny. Orgány, které na stavbu dohlíží, by se měly zajímat (minimálně město, myslím, že existuje nějaká slovenská inspekce životního prostředí). Minimálně lidem s respiračními problémy toto může uškodit. I kdyby prach, který ze stavby létá, přímo škodlivý nebyl (což nevíme). Na stanici se přemelou tisíce lidí denně a všichni čekají na autobus venku.

Obrázok blogu


Nedávno jsem viděl jeden jihokorejský seriál, který se z velké části odehrával na stavbě. Mám pocit, že se v něm o zdraví veřejnosti zajímali víc.

Jdu poslat pár mailů.

Edit 11:30. První zpětná vazba:
"Ďakujeme pekne za informáciu. Budeme o tom informovať staviteľa, aby sa na to pozrel a prijal opatrenia do budúcna. S pozdravom Mgr. Katarina Kohutikova, Oddelenie komunikacie a marketingu, Kancelaria primatora hl. mesta SR Bratislava"

Edit 16:10. Druhá zpětná vazba:
"Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Silný nárazový vietor včera v Bratislave potrápil mnohých developerov. Môžeme Vás ako aj Bratislavčanov uistiť, že na bezpečnosti a čistote našich stavieb nám záleží a podobne ako v minulom roku aj v tejto sezóne sa budeme pravidelne venovať údržbe, kropeniu, či čisteniu, aby sme znižovali dopady výstavby na okolie. Zároveň ďakujeme Bratislavčanom za trpezlivosť, keďže vo vákuu sa zatiaľ žiaľ stavať nedá. Už čoskoro sa všetci budeme môcť tešiť z novej autobusovej stanice, či obnovenej ulice Mlynské Nivy, ktoré Bratislave prinesieme. S pozdravom, Martina Jamrichová, Country PR & Marketing Manager, www.hbreavis.com"

Můj komentář: Diplomatická odpověď, každopádně je dobré, že reagovali. Je pravda, že se ve vakuu stavět nedá, na druhou stranu je dobré sledovat předpovědi počasí a podle toho přizpůsobovat práce. Uvidíme, jak se bude dařit.

Edit druhý den 11:25. Mgr. Dominika Dvoráková z komunikačného oddelenia mestskej časti Bratislava-Ružinov napsala, že také kontaktovali developera. Obdrželi podobnou odpověď, jako jsem uvedl včera v 16:10.

Můj komentář: V diskusi se mezitím objevil komentář, že omezovat prašnost na stavbách jde (což považuji za logické). Vyžaduje to úsilí, stojí to peníze, ale jde to. Myslím, že investor na takto velké stavbě by měl myslet na tisíce lidí, kteří se každodenně nachází na aurobusové stanici. Silný vítr v Bratislavě není nic překvapivého.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  750
  •  | 
  • Páči sa:  1 373x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu