reklama

5,5 % Za ľudí vůbec není zlé

Opticky to působí, že se strana Za ľudí bude potácet na hranici zvolitelnosti, vůbec to ale nemusí být tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Název strany byl představen 17. 6. 2019, v průběhu léta bylo oznámeno ukončení sběru podpisů, kampaň za stranu ani nezačala. Když se poprvé sondovalo, kolik procent by strana Andreja Kisku měla mít, zněl výsledek přes 10 %. Po oznámení názvu to osciluje mezi pěti až šesti procenty. Proč je to tak?

Za prvé Andrej Kiska ještě ani nezačal. Nemluví se o programu a lidech jen trochu na úvod, nevidíme žádnou kampaň. To je zjevné. Další, méně zjevný rozdíl je ale v názvu.

Vsadím se, že kdyby se nyní ptali anketáři průzkumů ne na Za ľudí, ale na "stranu Andreja Kisku", byl by výsledek jiný. Název Za ľudí se prostě aktuálně nemůže porovnávat s označením "strana Andreja Kisku". Toto je něco, co znají všichni, kdo se zabývali znalostí značky poté, co přešla na nový název. Nový název prostě tolik netáhne a rozdíl může být zásadní. Kdysi jsem zažil týdenník, který se jmenoval Nedeľná Pravda. V jednu dobu přešla na nový název: Moment. Prodej poklesl o 10 %, ale čtenost v průzkumu Median SK (což je nejrelevantnější průzkum médií na Slovensku, který používají všechny reklamní agentury) padla na polovinu. V praxi nebylo možné, aby přejmenovaný časopis najednou četla pouze polovina lidí, když prodej poklesl jen o 10 %, přesto to tak v průzkumech vycházelo. Veřejnost, která měla v hlavě zafixovanou Nedeľnú Pravdu, prostě nereagovala identicky na Moment. Stejná situace je porovnávat Za ľudí a "strana Andreja Kisku". Jméno bývalého prezidenta je velmi silná značka, jméno strany ohlášené před dvěma měsíci a neživené v období letních okurek, není takovou značkou ani zdaleka. Pokles o polovinu v porovnání s prvním průzkumem, kdy jméno strany ještě nebylo známé, považuji za logický a připomíná mi, co jsem kdysi pozoroval u Momentu.

Tímto vším chci říci, že je aktuálně zbytečné propadat stresu, že má Kiska problémy. Počkejme, až představí program, lidi, začne kampaň a pak si někdy v novembri můžeme říci, jak to vypadá. Konec konců i při posledních dvou prezidentských volbách se vždy rozhodovalo až v posledních měsících. Aktuálních 5,5 % není hvězdných, ale jako základní čísla v čase léta a před ohlášením detailů úplně stačí.

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  750
  •  | 
  • Páči sa:  1 373x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu