reklama

bauhaus v dessau a v bratislavě

beton, ocel, sklo - před 100 lety ukázal bauhaus cestu moderní architektury, která nás obklopuje dnes

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

v květnu jsem se procházel německým dessau, fotil si tamní budovy a už dlouho měl v hlavě, že napíši blog - včera jsem objevil, že v bratislavě začne příští týden virtuální výstava o bauhausu (FB událost, další link je dole), což mě nakoplo a rozhodl jsem se blog napsat teď - pohled na historii moderní architektury je doopravdy hodně zajímavý

pozn.: není vůbec snadné psát důsledně malým písmem, které bylo součástí stylu bauhausu (zástupcům bauhausu šlo o úsporu času a kladli si otázku: "na co jsou nám velká písmena, když se velkými písmeny nedá mluvit?") - záměrné porušování pravidel byl znak modernosti

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

budova školy bauhausu (1925/6), která byla postavena poté, co se bauhaus musel přestěhovat z weimaru do dessau

Obrázok blogu

sklo, ocel, beton a hodně, hodně světla a prostoru uvnitř

Obrázok blogu

budovy propojuje dvoupodlažní most - v té době byl tento styl unikátní, ale také předmětem výsměchu

Obrázok blogu

vnitřní prostory s minimem příček a rozdělení

Obrázok blogu

bauhaus nebyla jen architektura, ale také design obyčejných věcí - vše mělo co nejjednoduššeji sloužit člověku

Obrázok blogu

osobně mě nadchl nápad umístnit radiátory ke stropu - nefungovalo to, ale bylo to zajímavé a je to pěkný důkaz, že vše, co dnes považujeme za normální, nepřišlo jen tak

Obrázok blogu

ani současné systémy otevírání oken se neobjevily samy od sebe

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

kamarád ukazuje, jak to funguje

Obrázok blogu

pohled na jedno z křídel komplexu

Obrázok blogu

toto bylo o kus dál - vily ve stylu bauhause - nebydlí se v nich však, slouží pouze jako muzeum

Obrázok blogu

působí to jako kresba na omítce, ale jsou to okna a dovnitř proniká světlo

Obrázok blogu

zvenčí to vypadá pěkně

Obrázok blogu

hádejte, co to je - správně - stojany na kola - dost pěkný nápad, který komplikuje pouze, že se musí čistit - v zásadě by to ale mohlo fungovat i dnes

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

domy ve stylu bauhausu, ve kterých doopravdy žijí lidé - všechny okna jsou však nová

Obrázok blogu

obchod ve stylu bauhausu

Obrázok blogu

obytný dům ve stylu bauhausu - vlevo je kryté schodiště, vedoucí do odkrytých pavlačí, ze kterých se vstupuje do bytů

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

celá ulice s rodinými domy ve stylu bauhaus - pozor ...

Obrázok blogu

... tento dům má jediný v celém dessau původní okna (!)

Obrázok blogu

toto byl experiment - pokus o plechový dům ve stylu bauhaus - nepodařilo se, dům se v létě přehříval a v zimě mrazil, nicméně jako exponát stojí dodnes

pokud chcete vědět víc, klikněte sem

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  754
  •  | 
  • Páči sa:  1 656x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu