reklama

Bojkot Penty vypadá nadějně, ale nejde jen o Haščáka

Současných 8 835 vidění výzvy není samo o sobě dost, aby Penta bojkot pocítila, je to však nadějné. Čtenost stále roste a ani pátý den od zveřejnění neslábne. Výzva má potenciál. Za což jsem rád, protože nejde jen o Pentu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

VÝZVA K BOJKOTU PENTY zde

Na začátku příštího roku budou volby a můžeme se vsadit, že si už nyní lidé jako Hačšák brousí zuby na budoucí představitele výkonné moci. Nikdo si nepřeje, aby znova nastala situace, kdy si ve spolupráci s lidmi jako Kočner budou snažit koupit výkonné pozice ve státě pro lidi jako Trnka, ale oni to zkusí, pokud dostanou možnost. Nemají respekt a nebudou ho mít, pokud nebudou muset.

Když jsem zveřejnil výzvu k bojkotu produktů a služeb Penty, nešlo mi jen o Pentu samotnou. Bylo by super, kdyby se naše společnost stala citlivější vůči kupování míst pro neschopné/bezskrupulózní/skorumpované tváře. Bylo by super, kdyby se naše společnost stala vnímavou k tomu, kdo se doopravdy snaží odvést práci a kdo jen sedí na židli. Oligarchové jsou lidé, kteří - a to jim přiznejme - mají schopnosti vidět lidský potenciál. Dokáží rozlišit kdo bude pro svou funkci přínosem a kdo pouze pejskem pro lidi v pozadí. Nejsou slepí. Pokud kupují funkci pro někoho, kdo je pejskem, musí si být vědomi, že pokud to praskne, bude průser. Společnost na takovéto věci citlivá je dokáže do určité míry přitlačit. Zásadní je, abychom se citlivými stali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ideální by bylo, kdyby lidé začali bojkotovat produkty a služby takových firem i bez toho, aby je někdo vyzýval. Ještě silnější by bylo, kdyby se postavili i jako jednotlivci s transparentem před centrálu dotyčné firmy, stáli před ní celý den a vzbuzovali rozruch (pokud to zaujme média, tím lépe). Jeden člověk mi napsal, že mám do seznamu bojkotovaných subjektů Penty uvést Digital Park II, aby nájemci zvážili, zda chtějí v uvedených prostorech dále setrvávat. Napsal jsem mu, že může poslat uvedeným nájemcům mail sám (což může udělat každý). Každopádně forem bojkotu je celá řada. Jsem si vědom, že individuální protest není v našich zemích standardem, ale obecně funguje. Není třeba čekat, až například Matovič vyhlásí termín a čas.

Přidejte se. Slovensko má štěstí, že se oligarchové usilují převážně o formy podnikání západního typu, které jsou na bojkot citlivější. Také jejich potenciální budoucí zahraniční partneři jsou na bojkot vnímaví. Využijme to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Není nepodstatné: Pokud bude slovenská společnost viditelně senzitivnější na neférová jednání oligarchů, budou si opoziční politické strany, o kterých doufáme, že sestaví příští rok vládu, své sponzory citlivěji vybírat. Svým jednáním snižíme riziko případné Gorily II.

Děkuju Shootymu za souhlas s použitím jeho kresby.
 

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu