reklama

Zpověď přítele, který strávil 13 dní na plicní ventilaci

Tomasovi je 53 let. Solidní fyzická kondice. Rozhodně nespadá do nejrizikovější skupiny. Přesto onemocněl a sporadické zprávy na jeho FB byly velmi znepokojivé. Dnes zveřejnil status, který s jeho svolením překládám a zveřejňuji.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

"Toto je můj příběh. Můžete sdílet, pokud chcete.

Věděl jsem, že i pro mě existuje jisté riziko, ale nedával jsem na sebe pozor. Tak přišel první symptom - divný pocit v krku. Druhý den ráno se přidal suchý kašel. Zůstal jsem doma a sledoval Netflix. Jídla jsem měl dostatek na dva týdny, ale každý den se stav horšil a pátý den jsem musel volat pohotovost. Přijela záchranka a vyzvedla mě.

První doktor na pohotovosti mi řekl, že to je se vší pravděpodobností Covid-19. Nechali si mě nejprve na pozorování. Pět dní dělali, co mohli, aby mě uzdravili bez plicní ventilace. Dostal jsem kyslík, abych dýchal snadněji. Ale i když koncentrace kyslíku zvyšovali, nedařilo se mi dobře dýchat, takže po pěti dnech nezbývalo, než mě na plicní ventilátor připojit a uspat. Pro mé nejbližší to byla psychická muka, což je, co dnes tíží mou duši nejvíc. Jedenáct dní jsem byl pod sedativy a mým příbuzným každý den říkali, že je to stále vážné, ale stabilní. Po třinácti dnech jsem jim mohl na krátkou chvíli zavolat.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za napojení na plicní respirátor se platí vysoká cena. První dny jsem byl úplně bezmocný a potřeboval se vším pomoct. Došlo i na halucinace, konspirace, bludy a další. Všechny léky a drogy umožňující spánek měly velký dopad na můj mozek a myšlenky. Díky příbuzným a přátelům (kterých mám naštěstí hodně) jsem našel cestu zpět ke své mysli. Ale moje tělo vyhořelo a zmizelo přes deset kilo svalové hmoty. Nyní jsem zahájil rehabilitaci. Vypadá to slibně, ale cesta bude dlouhá a bude třeba hodně práce.

Měl jsem smůlu, že jsem byl tak nemocný, ale zároveň i velkou porci štěstí. Moje plíce se velmi dobře zotavily a velmi rychle jsem byl schopen nabrat dostatek síly ve svalech, abych mohl být po pouhých třech týdnech od probuzení propuštěn z nemocnice. Aktuálně potřebuji pomoc rodiny a přátel, abych se vyrovnal s každodenním životem. Ne každému se po respirační péči daří tak dobře. Někteří ponesou následky na celý život a jak všichni víme, Covid-19 nepřežije každý. Kráčel jsem cestou do pekla, ale díky neskutečně dobré péči jsem našel cestu zpět k životu. Nyní je pro mě každý nový den dárkem od neuvěřitelného personálu vUSÖ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neberme Covid-19 na lehkou váhu; je to opravdu vážné. Samozřejmě, že nebude snadné se v letním vedru nemačkat s ostatními lidmi, ale dávat si pozor je vždy lepší, než zaměstnávat nemocniční personál, který se stará o pacienty Covid - i bez nás toho má plno na práci.

Tomas Hedberg, Švédsko"

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  752
  •  | 
  • Páči sa:  1 447x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu