reklama
Jiří Ščobák

Prémiový bloger

Jiří Ščobák

  • Počet článkov:  750
  •  | 
  • Páči sa:  1 373x

Zájmy: square dancing (jsem caller), akvaristika, zoologie, archeologie, cestování, fotografování. Doma mám 30 menších akvárií, ženu a tři dcery. Moje firma organizuje na Slovensku soutěž finančních produktů s názvem Zlatá minca. Také jsem vytvořil diskusní FB skupinu, ve které se kdokoli může zeptat na cokoli ohledně slovenských bank, pojišťoven a investování (ikonka níže). Zoznam autorových rubrík:  AkvaristikaAlexandra & DanielkaCestováníFilmy, které mě zaujalyKnihy, které mě zaujalyHudba, která se mi líbíSpolečenské hryFilatelieSQUARE DANCEHistorie, archeologie, evolucePřírodaZoologieZuzkaZlatá mincaSúkromnéNezaradené

reklama

Články z rubriky Hudba, která se mi líbí

Válečná píseň. Aneb: Vera Lynn včera oslavila své 103. narozeniny

Jiří Ščobák

Válečná píseň. Aneb: Vera Lynn včera oslavila své 103. narozeniny

Za 2. světové války jezdila za britskými vojáky od severní Afriky až po Barmu. Zpívala jim We'll Meet Again, dávala jim naději. Nejen, že slovo splnila, je tu s námi stále. A stále dává naději. I v čase koronaviru.

  • 21. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 336x
  • 4
Válečná píseň

Jiří Ščobák

Válečná píseň

Pokud jste viděli film "Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu" z roku 1963, možná si vzpomenete na závěrečnou píseň We'll Meet Again. Nebo tu píseň znáte v podání Johnnyho Cashe. Originál je ale mnohem starší a má, společně se svojí interpretkou, zajímavý příběh, který se nese až do současnosti.Pokud stále nevíte, o jakém songu hovořím, tak o tomto:

  • 28. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 653x
  • 4
Hudba na sobotu: Několik songů, které jsou u nás převážně neznámé

Jiří Ščobák

Hudba na sobotu: Několik songů, které jsou u nás převážně neznámé

Rádia tyto písně nehrají, ale přesto se mi líbí. Dostal jsem se k nim díky svému hobby. Každý měsíc se v jednom internetovém hudebním obchodě v Kentucky objevují ukázky nejnovějších songů, upravených pro square dance. Často se jedná o melodie, které neznám (většina vydavatelství sídlí v USA nebo Kanadě). Když se mi některá líbí, najdu si originální song na YouTube a učím se skladbu podle něj. Několik mých aktuálně nejoblíbenějších najdete v článku.

  • 3. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 032x
  • 11
Lasairfhíona Ní Chonaola

Jiří Ščobák

Lasairfhíona Ní Chonaola

Do přípravky v Karolíně chodí Juraj. Nadšeně mi vykládal, že na Aranských ostrovech našel ve stánku se suvenýry CD, které znělo úplně jinak než cituji "klasické irské odrhovačky". Zpěvačka Lasairfhíona (čti Lahsahrína) zpívá v gaelic ...

  • 17. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 745x
  • 6
Hudba, kterou neznáme: Netinho

Jiří Ščobák

Hudba, kterou neznáme: Netinho

V roce 1996 jsem prožil devět dní v Brazílii. Za jeden z největších zážitků považuji večer, na kterém se pod noční oblohou tancovalo AXÉ (čti "ašé"). Zbytek pobytu jsem tuto hudbu sháněl. Protože jsem nevěděl, co koupit, vzal jsem dvě kazety kompilátů různých skupin. Několik nejlepších písní bylo podepsáno stejným jménem - Netinho. Tato hudba zněla "jinak" než ostatní nahrávky. Méně "klasicky sambově", ale přesto dynamicky. Než jsme odjeli, podařilo se mi kazetu "Netinho" sehnat a stále dokola jsem poslouchal skladby jako "Brasileiro, "A Vida Nao É Brincadeira" nebo "Preciso De Voce". Dodnes patří mezi mou nejoblíbenější hudbu.

  • 11. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 236x
  • 2
reklama

Najčítanejšie blogy za posledný mesiac

reklama
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu